Roszczeniowy pacjent…
Czasami w kartach pacjentów można znaleźć zapiski, że:
– pacjent jest roszczeniowy,
– pacjent się domaga,
– pacjent krzykiem wymaga,
– pacjent głośno wyraża swoje pretensje
a nawet:
– rodzina pacjenta domaga się podania leku x….
Często jest tak, że chorzy proszą o podstawowe badania (które powinno się zrobić , ale ich nie zrobiono – to wychodzi w trakcie procesu) albo proszą o środek uśmierzający ból.
Bo niestety pacjent często cierpi niepotrzebnie, brak jest bowiem standardów leczenia bólu.
Takie refleksje nasuwają mi się po przeczytaniu artykułu pt: W polskich szpitalach pacjenci są torturowani.
uważam że pacjent powinien być traktowany w szpitalach NFZ tak samo jak w szpitalach prywatnych, zresztą jak się trafi na właściwe osoby, które z pasji są pielęgniarkami, lekarzami to tak się dzieje. Niestety rzadko się to zdarza, ale mnie się kilka razy zdarzyło 🙂